Handelsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.boboonline.dk. Betingelserne gælder i alle tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler imellem dig som køber og www.boboonline.dk.
Generelle oplysninger
Firmaoplysninger
BOBO Aps
CVR: 37348902
Tlf. 75 88 00 58
Mail: [email protected]
Bank: Spar Nord - reg.: 8500 kontonr.: 4587005498
Firmaadresse
BOBOonline.dk
Kjellerupsgade 24
9000 Aalborg
Danmark
Lager
BOBOonline.dk
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Danmark
Omkring handler hos os
Alle kontrakter indgås på dansk.
Der kan kun indgås aftaler med personer over 18 år. Børn og unge under 18 må således have en myndig person til at forestå handlen.
https://www.boboonline.dk/ opdateres dagligt.
Der tages desuden forbehold for, at farven på møblerne kan fravige en smule i forhold til farverne vist på boboonline.dk (gælder især naturprodukter som marmor, travertin og træ).
Bestilling
1. Find den eller de ønskede varer og kom dem i indkøbsvognen ved at klikke på "læg i vogn".
2. Gå til indkøbsvognen (du kan her slette varer eller ændre på antallet, husk at opdatere for at se ændring på pris)
3. Tast "gå til kassen" - her kan du udfylde alle informationer på en og samme side.
4. Tast "gå til betaling" - indtast kort oplysninger og godkend.
Systemet sender dig straks en kvittering på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
Når din bestilling er ekspederet, får du en mail hvor vi bekræfter ordren. (Dette sker senest 2 hverdage efter din bestilling (der går længere tid ved produkter med en leveringstid på over 2 uger)
www.boboonline.dk lagerfører ikke selv produkterne og er derfor afhængig af producentens aktuelle lagerstatus. Er varen i restordre hos vores leverandør, vil der derfor være længere leveringstid på produktet.
Vilkår for betaling
www.boboonline.dk modtager betaling på:
Betalingskort:
- DANKORT
- VISA DANKORT
- MASTERCARD
- MAESTRO
- VISA
- VISA ELECTRON
- JCB
- AMERICAN EXPRESS
Alternative betalingsmåder:
- MobilePay
- Viabill
- Sparxpres
- Kontooverførsel
- Faktura (kun for virksomheder)
Vi tager ikke kortgebyrer, og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Betaling med betalingskort medfører at beløbet bliver reserveret , når du gennemfører dit køb.
Vi trækker dog altid først pengene, når varerne afsendes.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes - typisk dagen før eller samme dag du modtager varen.
Alle beløb er angivet i danske kroner inkl. moms
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
Vi tager forbehold for udsolgte varer, udgåede produkter og prisfejl i det omfang det er tilladt i henhold til gældende forbrugerlovgivning.
http://www.boboonline.dk/ krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Fragt
Levering af møblerne vil normalt ske indenfor 10 hverdage fra din bestilling. Ved nogen leverandører kan der dog gå længere tid.
Du vil typisk senest 2 hverdage efter din bestilling få oplyst, hvilken uge du kan forvente at modtage eller afhente varen. (ved varer med en leveringstid på over 2 uger kan der gå længere tid. Du får dog hurtig besked, hvis vi IKKE kan overholde den lovede leveringstid).
Du kan vælge mellem følgende leveringsmuligheder:
Til hoveddør i gadeplan - gratis ved køb over 499 kr.
Lørdagslevering 8-17 - 149 kr.
Dags/firmalevering 8-16 - 149 kr.
inkl. indbæring til valgfrit rum - 399 kr.
Aftenlevering (17-21) - 249 kr.
Aftenlevering (17-21) inkl. indbæring til valgfrit rum - 599 kr.
Afhentning på lageret i Roslev. ( vi hjælper dig gerne med pakning af bilen)
Du kan på bestillingssiden til hvert enkelt produkt se hvilke valgmuligheder, der er gældende for de enkelte produkter.
Uanset dit købs størrelse kan du få leveret fragtfrit til alle adresser i Danmark (Fastland og brofaste øer). Bor du på Bornholm, vil prisen være 499 kr. Bor du på andre øer skal du kontakte os for at få en pris.
Levering bliver fortaget med eksternt fragtfirma eller GLS. Leveringen er til fortovskant eller hoveddøren. Du behøver ikke være hjemme på leveringstidspunktet, hvis varen kan stilles på adressen. (Carport, skur, garage eller lign.) - blot noter det i kommentarfeltet.
Yderligere info om levering kan findes her.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Hvad koster returfragt?
Tommelfingerregler for priser på Returnering:
0-20 kg, som kan sendes med GLS: 49 kr. pr. kasse
20-30 kg, som kan sendes med GLS: 99 kr. pr. kasse
Over 30 kg: 200+ kr.
(samt varer i skrøbeligt materiale som glas,sten, keramik o.l.)
Under 30 kg: 99 kr. pr. kasse
Priserne er vejledende, og du kan ikke regne 100 % med tommelfingerreglen. Du kan dog altid kontakte os for en specifik pris på en bestemt vare.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Undlad f.eks. montering af ”saml-selv” møbler, da dette vil medføre en betydelig værdiforringelse af varen. Undgå f.eks. også at påføre klistermærker, mærkater eller påskrift på emballagen, da varens salgbarhed og dermed også varens værdi forringes.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Port 10-11
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller ved at aflevere varen personligt hos os.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. BOBO Aps yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
NB. Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.
NB. De fleste sofaer er under bunden beklædt med et meget tyndt stof, der nemt kan revne under transport mm. Stoffet har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når først sofaen er sat på plads.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles BOBO indenfor rimelig tid. Rimelig tid er inden for 2 måneder fra fejlen opdages. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning, afslag i prisen eller ophævelse af aftalen. I forbindelse med reklamationssager afholder BOBO alle fragtomkostninger, såfremt du stadig bor i Danmark (brofaste øer samt Bornholm). Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
I de få tilfælde, hvor der måtte opstå en reklamation, tilstræber vi at yde en så hurtig, fair og effektiv behandling som overhovedet muligt.
Varen sendes til:
BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Refusion ved reklamation
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og BOBO Aps har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [[email protected]]
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Boboonline.dk
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Tlf: 75880058
E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30-06-2023